İŞLEM PLATFORMLARI

Hesap açmak için sıkça sorulan sorular

1.Osmanlı Yatırım ‘da E-şube hesabı nasıl açabilirim?

Hesap açılışı için gerekli sözleşme ve evrak listemiz için tıklayın. İsterseniz 444 1 730 çağrı merkezimiz de sizlere hesap açılış işlemleri için yardımcı olacaktır.

2.Hesaplarımız ne kadar güvencede?

1) MKK tarafından saklama güvencesi
2) Sermaye Piyasası Kanununca 120.823 tazmin sınırı
3) Halka açık şirket olmamızdan dolayı şeffaflık
4) Bankalarda saklama hizmeti olanağı
5) 3. Kişilere Para transferi yapılmaması ve tüm para hareketlerine dair sms bilgilendirme

Osmanlı Yatırım’da saklama ve güvence ile ilgili detaylara ulaşmak için tıklayın.

 

OSMANLI MENKUL’DE GÜVENLİ YATIRIM

1) MKK GÜVENCESİ
Müşterilerimiz, MKK tarafından kendilerine verilen sicil no ve şifre ile veya TC kimlik numaraları ve e-devlet şifreleri ile menkul kıymetlerini 24 saat kontrol etme imkanına sahiptir. MKK sicil ve şifresi bulunmayan müşterilerimizin taleplerini Şirketimize iletmeleri gerekmektedir. Müşterilerimiz,kendilerine verilen MKK sicil ve şifreleri ile MKK’nın e-cas uygulamasına kaydolduktan sonra, hesaplarından gerçekleşen tüm menkul kıymet çıkış işlemleri ile ilgili elektronik posta veya SMS ile bilgilendirme alabilirler. Sicil no ve şifre alarak işlem yapmak için www.mkk.com.tr’ den e-cas yatırımcı bilgilendirme ve uyarı sistemine girebilirsiniz.

2) HALKA AÇIK ŞİRKET
Osmanlı Yatırım 23.02.2012 yılında halka açılmıştır. Hisse senetleri GİP pazarında işlem görmektedir. Osmanlı Yatırım, bağımsız denetim kuruluşlarınca denetlenmekte olup, tüm bilgi ve haberler, şeffaf olarak yatırımcılar tarafından kurumsal internet sitesi ve KAP’ tan takip edilebilir.

3) BANKALARDA SAKLAMA HİZMETİ
Müşterilerimizin finansal varlıkları Garanti Bankası veya Denizbank’ta kendi adlarına olan hesaplarda saklanabilmektedir. Osmanlı Yatırım, yatırım işlemlerini gerçekleştirirken, ilgili işlemlerin takas ve bakiyeleri banka nezdindeki müşterilerin kendi adına olan hesaplarda varlık karşılığı transfer yapılarak oluşmaktadır. Müşterilerimiz, kendine ait şifre ve parola ile Denizbank ya da Garanti Bankası’ndaki hesaplarını görüntüleyebilir.

3.Hesap açmak için alt limit uygulamanız var mı?

Osmanlı Yatırım aracılık hizmetlerinden yararlanmak için açtıracağınız hesaplar için herhangi bir alt limit yoktur. Portföy Yönetimi veya Varlık Yönetimi hizmetlerimiz için hesap açtırmak istiyorsanız, lütfen 444 17 30 numaralı telefondan varlık yöneticilerimiz ile görüşebilirsiniz.

4.Hesap açmak için hangi belgelere ihtiyacım var?

Hesap açmak için gerekli belgeler:
  • Nüfus cüzdanı (TC Kimlik no yazılı olmalı), ehliyet, pasaport vb. resmi kimlik belgesi fotokopisi,
  • İkamet belgesi veya adınıza kayıtlı ve adresinizi gösteren son 3 aylık döneme ait elektrik, su, doğalgaz, telefon faturası gibi abonelik belgesi veya e-devlet nvi adres bilgilerinden alacağınız adres teyit belgesi,
  • Sözleşmeleri posta yoluyla ulaştırmanız durumunda, noterden alınmış imza beyannamesi veya imzayı teyit eden herhangi bir belge göndermeniz gereklidir.

5.İmza beyannamem yok, onu göndermeden hesap açabilir miyim?

Posta yolu ile gönderilen sözleşmelerde imza beyannamesi gönderilmesi zorunludur. İmza beyannamesi yerine noterden alınmış ve imzanızı teyit eden(araç alım satım belgesi gibi) veya üzerinde imzanızın bulunduğu ehliyet ya da pasaport fotokopisi yeterli olacaktır. 

6.Hesap açılışında hangi komisyon oranını uyguluyorsunuz?

  Komisyon oranı / ücret Borsa payı Toplam 10.000 TL için*
Hisse senedi onbinde 4,95 yüzbinde 2 onbinde 5,15 5,15 TL
Pay ve endekslerine dayalı vadeli işlemler onbinde 3,95 yüzbinde 4 onbinde 4,35 4,35 TL
Pay ve endeksleri hariç vadeli onbinde 3,95 yüzbinde 3 onbinde 4,25 4,25 TL
Hesap işletim ücreti 0,00 TL      
*Komisyon tutarı üzerinden alınan %5 oranındaki banka muamele vergisi (BMV) bu hesaplamaya dahil değildir.
*Varantlar için komisyon oranı onbinde 4,95 Opsiyon Kontratları için onbinde 3,95 tir.
*Hesap açılış alt limitimiz bulunmamaktadır.

 

7.Hesabımdan aylık bir ücret kesiliyor mu?

 Osmanlı Yatırım hesaplarından hesap işletim ücreti kesilmemektedir.

8.Kurumunuzda uzun süredir kullanmadığım bir hesabım var. Bu hesabı yeniden aktif hale getirmem mümkün mü?

Sözleşme ve evrak eksikliklerinizi tamamlayarak 444 1 730 çağrı merkezimiz üzerinden veya müşteri temsilcinizle görüşerek hesaplarınızı aktif hale getirebilirsiniz. 

9.Başka bir aracı kurumdaki yatırım hesabımdan hisse senetlerimi Osmanlı Yatırım ‘daki hesabıma aktarabilir miyim?

Osmanlı Yatırım’da hesabınız açıldıktan sonra çalıştığınız aracı kurum veya bankaya bir talimat yazarak para ve menkul kıymet transferini gerçekleştirebilirsiniz.
Osmanlı Yatırım’a para ve menkul kıymet transferleri için talimat formlarına ulaşmak için tıklayın.

10.Osmanlı Yatırım ‘deki hesabıma nasıl para transferi yapabilirim?

Osmanlı Yatırım’da hesabınız açıldıktan sonra çalıştığınız aracı kurum veya bankaya bir talimat yazarak para transferini gerçekleştirebilirsiniz. Osmanlı Yatırım’a para ve menkul kıymet transferleri için gerekli talimat formlarına ulaşmak için tıklayın.

11.Hisse senedi ve diğer menkul kıymetlere ait fiyat bilgilerini nasıl görebilirim? Fiyat İzleme ekranından hisse senedi derinlik bilgilerini görebiliyor muyum?

Osmanlı Yatırım müşterileri anlık piyasa fiyatlarını bir çak kanaldan izleme imkanına sahiptir.
1) www.borsadirekt.com sitemizden müşteri girişi ile hisse, viop, döviz fiyatlarını anlık olarak izleyebilirsiniz.
2) E-şube kullanan müşterilerimiz e-şube üzerinde bulunan aktiftrader seçeneği ile java üzerinden, Osmnaliweb seçeneği ile web üzerinden anlık fiyatları izleyebilirler.
3) Veri terminali kullanan müşterilerimiz matriks trader ve ideal terminalleri ile anlık ve derinlikli data izleyebilirler.
Anlık piyasa izleme kanalları, ücretleri ve kampanyaları ile ilgili bilgiye ulaşmak için tıklayın.